fredag 14 mars 2014

Praktik

Avslutat 2 veckors praktik hos Carlo Baudone i Göteborg. Två helt fantastiska veckor, där jag lärt mig så otroligt mycket! Hade turen att få jobba med hans assistent Sören också, som bl.a. lärde mig mer om photoshop och bildredigering. Jag jobbar inte i studio särskilt mycket, eller ja, aldrig får jag nog säga, så det har varit otroligt givande för mig att få lära mig mer om hur det arbetet går till. Carlo är en väldigt skicklig fotograf, med glimten i ögat. Viktiga egenskaper när man ska jobba med kunder.

Kändes synd att åka hem, då vet man att det varit en bra arbetsplats! Det har varit kul att få åka ut på olika locations också och fota, även om det innebär att bära med sig tung utrustning, "the downside of the job" som Carlo sa. Det är väl lite så, men samtidigt skapar det variation i arbetet.

Gjorde en presentation på ca 20 min i skolan om min praktik, så jag lägger mest upp lite bilder här från mitt bildspel och andra bilder som togs i studion.




fotografering med Rockstars on Mars

Jag och Sören! :) Bästa bandet!



fick stå provmodell vid ljustestning :P

Samsyn ligan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar